مذاکرات چهار جانبه همچنان تعلیق است/ تبادل پیام از طریق میانجی‌ها انجام شد

Wait 5 sec.

شفقنا- تسنیم نوشت: به دلیل اظهارات تهدید آمیز ترامپ، هیات ایرانی حاضر به بازگشت به مذاکرات در قالب چهارجانبه نشد.به گزارش شفقنا، یک منبع آگاه به تسنیم گفت: مذاکرات ایران و آمریکا در قالب چهارجانبه، حدود ساعت 15 شروع شد و بعد از حدود یکساعت و نیم، برای یک وقفه نیم ساعته جهت مشورت میان هیات‌ها تعلیق شد.اما به دلیل اظهارات تهدید آمیز ترامپ، هیات ایرانی حاضر به بازگشت به مذاکرات در قالب چهارجانبه نشد.با وجود این، تلاش قطر و پاکستان ادامه یافت و تبادل پیام از طریق میانجی‌ها انجام شد.تلاش میانجی ها همچنان ادامه دارد اما تا این لحظه به نتیجه نهایی نرسیده است. در جریان نشست چهارجانبه، هیات ایرانی صریحاً نسبت به نقض تعهدات خصوصا بند یک یادداشت تفاهم اعتراض کرد.هیات ایرانی همچنین خواستار تسریع در ایفای تعهدات آمریکا در رابطه با آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران و صدور اسقاطیه‌های صدور نفت ایران شد.در رابطه با موضوع هسته‌ای، هیات ایرانی تاکید کرد که شروع مذاکرات درباره هسته‌ای منوط به اجرای تعهدات آمریکا طبق بندهای 1، 4، 10 و 11 است.نوشته  مذاکرات چهار جانبه همچنان تعلیق است/ تبادل پیام از طریق میانجی‌ها انجام شد اولین بار در خبرگزاری بین‌المللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیت‌الله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.