شفقنا- نروژ تقریباً همه اشکال هوش مصنوعی را در مدارس ابتدایی خود ممنوع اعلام کرد.به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: نخست وزیر نروژ اعلام کرد: این کشور در حال اعمال ممنوعیت تقریبی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد توسط دانشآموزان مدارس ابتدایی است و همچنین استفاده از آنها را در آموزش کودکان بزرگتر محدود میکند تا از تأثیر منفی آن بر یادگیری جلوگیری شود.دولت که با کاهش گسترده نمرات آزمونهای آموزشی روبرو است، در سال ۲۰۲۴ تلفنهای هوشمند را در مدارس ممنوع کرد و به معلمان اختیارات بیشتری برای اجرای نظم و انضباط در کلاس درس داده است.نخست وزیر «یوناس گاهر استوئر» در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: استفاده از هوش مصنوعی خطر از دست دادن مراحل مهم آموزشی توسط کودکان خردسال را افزایش میدهد. استوئر گفت: «مهمترین چیز در مدرسه این است که فرزندان ما خواندن، نوشتن و انجام ریاضیات را یاد بگیرند. استانداردهای جدید از سال تحصیلی جدید که از اواخر ماه اوت آغاز میشود، اعمال خواهد شد.»دولت اعلام کرد: دانشآموزان کلاس اول تا هفتم، ۶ تا ۱۳ ساله، به طور کلی نباید از هوش مصنوعی استفاده کنند، در حالی که دانشآموزان دوره متوسطه اول، ۱۴ تا ۱۶ ساله، میتوانند با احتیاط و تحت نظارت معلمان از ابزارها استفاده کنند. در آموزش متوسطه دوم، از ۱۷ تا ۱۹ سالگی، دانشآموزان باید یاد بگیرند که به طور مناسب از هوش مصنوعی استفاده کنند تا برای آموزش و کار بیشتر آماده شوند.این خبر را در رویترز ببینیدنوشته نروژ استفاده از هوش مصنوعی را در مدارس ابتدایی ممنوع کرد اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.