شفقنا- روزنامه «نیویورکتایمز» گزارش داد دولت دونالد ترامپ و وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) برای جبران کاهش ذخایر تسلیحاتی این کشور پس از جنگ اخیر با ایران، برنامهای دو مرحلهای را در پیش گرفتهاند، اما ارزیابیها نشان میدهد بازسازی این ذخایر در کوتاهمدت امکانپذیر نخواهد بود.به گزارش شفقنا؛ خبرگزاری آناتولی نوشت: به نوشته این روزنامه، مقامهای آمریکایی اعلام کردهاند که ذخایر تسلیحات و مهمات ایالات متحده در جریان جنگ اخیر با ایران بهطور قابل توجهی کاهش یافته و دولت برای جبران این کمبود، دو مسیر را دنبال میکند؛ نخست، تشویق شرکتهای صنایع دفاعی به افزایش سرعت تولید سامانههای نظامی و دوم، تلاش برای جلب موافقت کنگره با اختصاص بودجهای جدید به منظور افزایش تولیدات نظامی.بر اساس این گزارش، نمایندگان شرکتهای صنایع دفاعی در دیدار هفته گذشته خود با ترامپ، خواستار حمایت مالی بیشتر شدند تا بتوانند ظرفیت تولید را افزایش دهند.نیویورکتایمز همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت که دولت ترامپ در پی دریافت حدود ۷۰ میلیارد دلار بودجه اضافی است، اما این درخواست احتمالاً با مخالفت شماری از نمایندگان دموکرات در کنگره روبهرو خواهد شد؛ زیرا آنان با تأمین مالی جنگ اخیر موافق نیستند. این روزنامه یادآور شد که تصویب چنین بودجهای در سنای آمریکا به حمایت هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات نیاز دارد؛ موضوعی که با توجه به شکافهای سیاسی موجود، چندان محتمل به نظر نمیرسد.در بخش دیگری از این گزارش آمده است که بر اساس ارزیابیهای داخلی و بررسیهای مراکز پژوهشی، از جمله «مرکز مطالعات راهبردی و بینالمللی»، آمریکا در جریان جنگ با ایران حدود یکهزار و ۱۰۰ فروند موشک کروز دوربرد موسوم به «شبح» را مصرف کرده است؛ موشکهایی که پیشتر برای سناریوی احتمالی درگیری با چین در نظر گرفته شده بودند.این ارزیابیها هشدار میدهد که اگرچه آمریکا همچنان توان کافی برای مقابله با تهدیدهای مرتبط با ایران را حفظ کرده است، اما ادامه روند کاهش ذخایر تسلیحاتی میتواند در صورت وقوع بحران در منطقه اقیانوس آرام، به یک نقطهضعف راهبردی برای واشنگتن تبدیل شود.به نوشته نیویورکتایمز، طولانی شدن روند بازسازی انبارهای مهمات نیز به یکی از نگرانیهای اصلی محافل دفاعی آمریکا تبدیل شده است؛ زیرا همزمان با افزایش تقاضا برای تسلیحات، سرعت جایگزینی ذخایر پاسخگوی نیازهای ارتش نیست.بر اساس این گزارش، آمریکا و رژیم صهیونیستی در ۲۸ فوریه ۲۰۲۶ جنگی را علیه ایران آغاز کردند و پس از آن تهران با حمله به اهدافی در سرزمینهای اشغالی و همچنین آنچه پایگاهها و منافع آمریکا در برخی کشورهای عربی خواند، پاسخ داد. در ادامه، دو طرف با میانجیگری پاکستان به تفاهمی ۱۴ بندی برای توقف جنگ دست یافتند که از ۱۸ ژوئن ۲۰۲۶ اجرایی شد.این خبر را در آناتولی ببینیدنوشته نیویورکتایمز: جنگ با ایران ذخایر تسلیحاتی آمریکا را کاهش داد اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.