"ההאקר מאשקלון" הוסגר לארה"ב והובא בפני שופט בפלורידה

Wait 5 sec.

ח' בתמוז תשפ"ו  23.06.26, 3:48משרד המשפטים האמריקני הודיע כי בן ה-27 בעל האזרחות הכפולה (אמריקנית וישראלית), המוכר בכינוי "ההאקר מאשקלון", הוסגר לארצות הברית והובא בפני בית המשפט באורלנדו להקראת כתב האישום נגדו. האישום מייחס לו פשעי שנאה והפרעה לחופש הדת, לאחר שבתחילת 2017 מסר איומי שווא על הטמנת מטעני חבלה וביצוע פיגועי ירי במרכזים קהילתיים יהודיים ובגני ילדים בפלורידה. במקביל, עומדים נגדו אישומים נוספים בוושינגטון ובג'ורג'יה, בין היתר בגין שיגור איומי טרור כלפי שגרירות ישראל.הנאשם הוסגר לארה"ב מנורווגיה, לאחר שריצה בעבר עונש מאסר בישראל בגין מעשיו. במידה ויורשע בבתי המשפט האמריקניים, הוא צפוי לעמוד בפני עונשי מאסר ממושכים ומשמעותיים לצד תשלום פיצויים כבדים: עונש מירבי של 20 שנות מאסר בגין פשע שנאה, 10 שנות מאסר בגין איום בפצצה, ו-5 שנות מאסר בגין איומים בין-מדינתיים.