ח' בתמוז תשפ"ו 23.06.26, 3:20מארק ברלין, הנציג היהודי היחיד בחבר הנאמנים של המוזיאון הקנדי לזכויות אדם (CMHR), הודיע על התפטרותו מתפקידו במחאה על כוונת המוסד להציג תערוכה חד-צדדית העוסקת בנכבה. ברלין, משפטן ומומחה לזכויות אדם המכהן בתפקיד זה למעלה משמונה שנים, הגיש מכתב רשמי בנושא לשר הזהות והתרבות הקנדי, מארק מילר.במכתבו הסביר ברלין כי הנהלת המוזיאון דחתה על הסף את פניותיה של הקהילה היהודית לקחת חלק בעיצוב התערוכה, ובחרה להציג את עקירת הפלסטינים ב-1948 באופן מוטה לחלוטין וללא ההקשר ההיסטורי ההולם של מלחמת העצמאות.