TZOB Genel Başkanı Bayraktar, Ürgüp Ziraat Odası’nı ziyaret etti

Wait 5 sec.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Nevşehir programı kapsamında Ürgüp Ziraat Odası Başkanlığı'nı ziyaret etti.Ürgüp Ziraat Odası Başkanı Mustafa Korkmaz ve oda yöneticileri tarafından karşılanan Bayraktar, ilçenin tarımsal potansiyeli ile üreticilerin yaşadığı sorunlara ilişkin kapsamlı bilgi aldı.Toplantıda, Ürgüp ve çevresinde yetiştirilen üzüm, patates, kabak çekirdeği ile süt üretiminde yaşanan fiyat ve pazarlama sorunları masaya yatırıldı. Üreticilerin karşılaştığı sıkıntılar değerlendirilirken, çözüm önerileri üzerine görüş alışverişinde bulunuldu.Görüşmede ayrıca, Ürgüp'ün önemli tarımsal değerleri arasında bulunan Ata çekirdeği, Ürgüp Sivrisi ve Ürgüp Kadın Tırnağı kabak çekirdeği çeşitlerinin korunması ve gelecek nesillere aktarılmasının önemine dikkat çekildi.25 Maddelik Sorun Raporu Teslim EdildiZiyaret kapsamında, bölge çiftçilerinin yaşadığı sorunlar ve çözüm önerilerini içeren 25 maddelik rapor, Tarım ve Orman Bakanlığı'na iletilmek üzere TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar'a sunuldu.Toplantıda ayrıca Nevşehir'de meyvecilik ve bağcılıkta uygulanan yüzde 6'lık eğitim kesintisi de gündeme geldi. Ürgüp Ziraat Odası Başkanı Mustafa Korkmaz, bölgenin kendine özgü üretim yapısı dikkate alınarak Nevşehir'in bu uygulamada istisna kapsamına alınmasının üreticiler açısından büyük önem taşıdığını ifade etti. "Çiftçimizin Sesi Olmaya Devam Edeceğiz"Üreticilerden gelen talepleri ilgili kurumlara düzenli olarak ilettiklerini belirten TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, sahadan aldıkları görüşlerin çözüm süreçlerinde önemli rol oynadığını söyledi.Bayraktar, "Üreticilerimizin daha refah bir yaşam sürmeleri için sahadan aldığımız görüş ve önerileri ilgili mercilere aktarmaya ve çözüm üretmeye devam ediyoruz. Çiftçimizin sesi olmaya her zaman devam edeceğiz." dedi."Çiftçi Olmazsa Üretim, Üretim Olmazsa Gıda Olmaz"Toplantıda dünya ekonomisindeki gelişmelerin tarımsal üretim maliyetlerine etkileri de değerlendirildi. Artan girdi maliyetlerinin üreticiler üzerindeki yükü artırdığına dikkat çekildi.Çiftçinin ve besicinin ülke ekonomisi ile gıda güvenliği açısından stratejik öneme sahip olduğunu vurgulayan Bayraktar, "İnsanlar sofralarında eksik bir ürün gördüklerinde çiftçimizin ve besicimizin ne kadar değerli olduğunu daha iyi anlıyor. Çiftçi olmazsa üretim olmaz, üretim olmazsa gıda olmaz. Üretimin sürdürülebilirliği, ülkemizin bağımsızlığı açısından büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle üreticilerimizin üretimden kopmaması ve emeklerinin karşılığını alabilmesi için hep birlikte çalışmalıyız." ifadelerini kullandı.Türkiye Ziraat Odaları Birliği olarak Tarım ve Orman Bakanlığı ile iş birliği içinde çalışmayı sürdürdüklerini belirten Bayraktar, üreticilerin sorunlarının çözümü için her türlü desteği vermeye devam edeceklerini söyledi.Ziyaret, günün anısına çekilen hatıra fotoğrafıyla sona ererken, Genel Başkan Şemsi Bayraktar Nevşehir'deki temaslarının ardından Ankara'ya hareket etti.