شفقنا- بیش از ۱۰۰ اسقف، راهبه، کشیش و عضو کلیسای کاتولیک عصر جمعه به صفوفی در مرز آمریکا و مکزیک پیوستند و از دولت ترامپ خواستند که با مهاجران با عزت و احترام رفتار کند.به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: این مراسم از نوگالس، آریزونا، تا شهر خواهرخواندهاش در ایالت سونورای مکزیک همزمان با بزرگداشت ۲۵۰مین سالگرد تأسیس آمریکا برگزار شد. پس از پایان مراسم، روحانیون و اعضای کلیسا صف کشیدند و همزمان با عبور از مرز، شروع به ذکر و تسبیح کردند. در این مراسم روحانیون مسیحی از مکزیک نیز حضور داشتند. گردهمایی کنفرانس اسقفهای کاتولیک ایالات متحده در ماه نوامبر نیز بیانیهای صادر کرده بود که در آن از «بدگویی از مهاجران» ابراز تاسف و از شرایط بازداشتگاهها و عدم دسترسی به مراقبتهای روحانی ابراز نگرانی شده بود.رهبران کاتولیک در ایالات متحده، به همراه پاپ لئو، از سیاستهای مهاجرتی دوران ترامپ انتقاد کردهاند و اخراجهای دستهجمعی، شرایط بازداشتگاهها و یورشهای نیروهای انتظامی را از جمله اقداماتی دانستهاند که به گفته آنها به ترس و رنج در میان مهاجران دامن میزند.در همین حال دیوان عالی روز پنجشنبه در دو تصمیم حکم داد که دولت ترامپ میتواند پناهجویان را رد مرز کرده و حمایتهای خود را از صدها هزار مهاجر هائیتیایی و سوری سلب کند.این خبر را در رویترز ببینیدنوشته اسقفهای کاتولیک در مراسم عشای ربانی در مرز آمریکا و مکزیک خواستار رفتار انسانی با مهاجران شدند اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.