גורם מדיני: ישראל, ארה"ב ולבנון חתמו על מסגרת להסכם עתידי ולסיום הסכסוך

Wait 5 sec.

גורם מדיני בכיר מסר היום (שישי) כי לאחר משא ומתן ממושך חתמו נציגי ישראל, ארה"ב ולבנון על מסגרת עבודה משולשת שנועדה לקדם הסכמים עתידיים בין ישראל ללבנון ולהוביל להסדר שלום. לפי הגורם, ישראל תמשיך להחזיק ברצועת הביטחון בדרום לבנון עד לפירוק חיזבאללה מנשקו, תוך שמירה על חופש הפעולה של צה"ל. עוד נמסר כי הוסכם על פיילוט בשני אזורים סמוכים לקו הצהוב, שבמסגרתו יפורק חיזבאללה מנשקו והשליטה בהם תועבר לצבא לבנון.