شفقنا- ژنرال عاموس گیلعاد، رئیس پیشین بخش پژوهشهای سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل، نسبت به احتمال امضای توافقی میان دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، و ایران ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که این توافق ممکن است حتی از توافقی که باراک اوباما با ایران امضا کرده بود، بدتر باشد.به گزارش شفقنا، عربی ۲۱ نوشت: گیلعاد در گفتوگو با رادیوی عبریزبان گفت: ایران در حال فرسوده کردن آمریکا است و این روند احتمالاً برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت.وی مدعی شد: ایران مصمم به دستیابی به سلاح هستهای است؛ این کشور فعالیت هستهای خود را با غنیسازی ۴ درصدی آغاز کرد، اما اکنون به اورانیوم با غنای ۶۰ درصد دست یافته است.گیلعاد همچنین خاطرنشان کرد که اسرائیل در نتیجه فقدان یک سیاست راهبردی و اتکای صرف به قدرت نظامی، در وضعیت دشواری قرار گرفته است.رئیس پیشین بخش پژوهشهای سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل ادامه داد که ترامپ، بهجای آنکه دستاوردهای جهانی کسب کند، در عمل به سمت مهار خسارتهایی رفت که خود پس از گرفتار شدن در بحران تنگه هرمز ایجاد کرده بود. ملاحظات سیاسی داخلی نیز تمایل ترامپ برای پایان دادن به جنگ را تقویت میکند.وی ایران را «دشمن اصلی» اسرائیل توصیف کرد و گفت ترکیه در مقایسه با ایران تهدید کمتری محسوب میشود، زیرا همچنان عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. او افزود: «ترکها هرگز به دوستان ما تبدیل نخواهند شد، اما در مقایسه با ایران، خصومت و خطر کمتری برای ما دارند؛ دشمن ایرانی مصممتر و خطرناکتر است.»گیلعاد در بخش دیگری از این گفتوگو و در واکنش به فراخوانها برای برگزاری تظاهرات در نوار غزه گفت:«تظاهرات علیه حماس اهمیتی ندارد و بدون یک راهبرد روشن هیچ دستاوردی حاصل نخواهد شد. حماس همچنان کنترل اوضاع را در دست دارد و تکیه بر قبایل نیز سودی ندارد؛ باید به دنبال یک گزینه واقعی با حمایت بینالمللی بود.»او در پایان تأکید کرد که دولت بنیامین نتانیاهو دستاوردهای ارتش را از بین برده است» و با وجود عملیات نظامی، حماس همچنان بر نوار غزه تسلط دارد و در حال حاضر هیچ تهدید جدی برای بقای این گروه وجود ندارد.متن خبر در عربی ۲۱نوشته عاموس گیلعاد: ایران به فرسایش آمریکا ادامه خواهد داد/ حماس همچنان بر نوار غزه مسلط است اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.