شفقنا- براساس یک گزارش، ایران درحال افزایش صادرات نفت خود است.به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ آناتولی نوشت: طبق گزارش شرکت اطلاعات دریایی TankerTrackers.com، ایران از ۱۵ ژوئن ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است که نیمی از این حجم در یک روز ارسال شده است. این شرکت در پلتفرم رسانه اجتماعی X اعلام کرد: دقیقاً ۲۰ میلیون بشکه نفت خام ایران جمعه گذشته، ۱۹ ژوئن، از کشور خارج شده است که نشاندهنده شتاب شدید در جریان خروجی پس از هفتهها اختلال شدید در اطراف تنگه هرمز است.این افزایش گزارش شده در حالی رخ داده است که ترافیک دریایی از طریق این آبراه استراتژیک، نشانههای بیشتری از بهبود محتاطانه پس از توافق موقت صلح ایالات متحده و ایران را نشان میدهد.در تحولات مرتبط، کپلر، ارائهدهنده دادههای دریایی، تأیید کرد که ترافیک تنگه هرمز در ۲۳ ژوئن همچنان فعال بوده است و ۳۱ گذرگاه تأیید شده توسط کشتیهای تجاری و مرتبط با انرژی وجود دارد. حرکات غرب به شرق غالب بوده است، در حالی که مسیرهای ایران، عمان و سازمان بینالمللی دریانوردی همچنان مورد استفاده قرار گرفتهاند.این خبر را در آناتولی ببینیدنوشته تانکر ترکرز: ایران از ۱۵ ژوئن ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.