عمان: به عبور و مرور بدون عوارض در تنگه هرمز متعهد هستیم

Wait 5 sec.

شفقنا- سلطنت عمان تعهد خود را به عبور «بدون عوارض» از تنگه هرمز مجدداً تأیید کرد.به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ آناتولی نوشت: بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، اواخر روز دوشنبه پس از گفتگو با مقامات ارشد ایرانی در مسقط، تعهد کشورش به قوانین بین‌المللی و عبور ایمن «بدون عوارض» از تنگه هرمز را مجدداً تأیید کرد.البوسعیدی در بیانیه‌ای که در پلتفرم رسانه اجتماعی آمریکایی X منتشر شد، گفت: گفتگوها با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران و عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، بر تفاهم‌نامه اخیر ایران و آمریکا، «به ویژه بند مربوط به تنگه هرمز» متمرکز بود. البوسعیدی گفت: «ما تعهد به قوانین بین‌المللی و عبور ایمن بدون عوارض را تأیید کردیم.»این اظهارات پس از آن مطرح شد که قطر و پاکستان، میانجیان صلح، روز یکشنبه پس از پایان مذاکرات آمریکا و ایران در تفرجگاه بورگن‌استوک سوئیس، بیانیه مشترکی منتشر کردند و گفتند که طرفین توافق کرده‌اند که یک «هسته کاهش تنش» با مشارکت آمریکا، ایران و لبنان با تسهیل دو میانجی ایجاد کنند تا پایبندی به توقف عملیات نظامی در لبنان طبق یادداشت تفاهم اسلام‌آباد تضمین شود.این خبر را در آناتولی ببینیدنوشته عمان: به عبور و مرور بدون عوارض در تنگه هرمز متعهد هستیم اولین بار در خبرگزاری بین‌المللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیت‌الله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.