המרכז הרפואי מאיר: ארבעה ילדים מאזור השרון עם תסמינים המעוררים חשד לקדחת הבהרות

Wait 5 sec.

המרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית מסר היום (רביעי) כי במהלך השבוע שחלף הגיעו למחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי מאיר ארבעה ילדים מאזור השרון עם חום, פריחה ותמונה קלינית המעוררת חשד לקדחת הבהרות (Spotted Fever) , מחלה הנגרמת בעקבות עקיצת קרציה. שניים מהילדים אושפזו לצורך טיפול והשגחה. באחד המקרים התקבלה תוצאה חיובית למחלה, ובשלושת המקרים הנוספים טרם התקבלו תוצאות הבדיקה.לדברי ד"ר רחל שצמן שטוירמן, מומחית למחלות זיהומיות בילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית: "קדחת הבהרות היא מחלה המועברת על ידי קרציות המצויות ברחבי הארץ על כלבים, חיות בר שונות, ציפורים ובצמחייה. תקופת הדגירה של המחלה נעה בין שלושה ל-14 ימים ממועד העקיצה. ברוב הגדול של המקרים המחלה חולפת ללא סיבוכים. מבחינה קלינית היא מתאפיינת בחום, כאב ראש, פריחה מפושטת המערבת את כפות הידיים והרגליים, לצד עייפות, חולשה, תסמינים במערכת העיכול (כאבי בטן ולעיתים בחילות והקאות) וכאבי פרקים ושרירים. חשוב להבהיר כי המחלה אינה מדבקת מאדם לאדם. לאור צבר המקרים החריג הועבר דיווח למשרד הבריאות".