Disney’in eski CEO’su Bob Iger, şirketin geçmişte gündemine aldığı ancak hayata geçirmediği büyük satın alma ve birleşme planlarına dair dikkat çekici açıklamalarda bulundu. Bob Iger’ın Financial Times’a verdiği röportaja göre Disney, bir dönem Apple ile birleşme fikrini hem şirket içinde değerlendirdi hem de Apple ile bu konuda bazı görüşmeler gerçekleştirdi. Ancak Iger’ın aktardıklarına göre Apple bu fikre yeterince ilgi göstermediği için süreç ilerlemedi. Iger, Apple ile Disney arasında olası bir birleşmenin dönüştürücü olabileceğini düşünüyordu. Aslında Iger, daha önce yayımlanan anılarında Steve Jobs hayatta olsaydı Apple ve Disney’in birleşmesinin mümkün olabileceğini düşündüğünü de paylaşmıştı. Jobs’un Pixar üzerinden Disney ile kurduğu yakın ilişki kapsamında iki şirket arasındaki bu ihtimal, uzun süre teknoloji ve medya dünyasının gündeminde yerini almıştı. Ayrıca Bob Iger’ın açıklamalarına göre Disney, geçmişte Twitter’ı da satın almaya çok yaklaştı. Iger, Jack Dorsey döneminde Twitter’ı “cazip bir fiyatla” satın alma noktasına geldiklerini, platformu Disney için küresel bir dağıtım kanalı olarak konumlandırmayı düşündüklerini aktardı. Ancak anlaşmanın sabahında bu satın almanın Disney için büyük bir dikkat dağınıklığı yaratabileceği endişesiyle süreçten vazgeçtiğini söyledi. Disney, Apple ve Twitter'ın yanı sıra James Bond markasıyla da yakından ilgilendi. Variety’nin aktardığına göre Iger, Disney’in 2006’da Pixar’ı satın almasının ardından James Bond franchise’ını da satın almak istediğini açıkladı. Şirketin o dönemde belirlediği satın alma hedefleri arasında Marvel gibi büyük markaların da yer aldığı ifade ediliyor. Disney, Bob Iger’ın liderliğinde Pixar, Marvel, Lucasfilm ve 21st Century Fox gibi büyük satın almalarla eğlence sektöründeki konumunu güçlendirdi. Öte yandan Apple, Twitter ve James Bond hamlelerinin gerçekleşmemiş olması ise şirketin alternatif geleceğine dair dikkat çekici bir tablo ortaya koyuyor. Bu arada Bob Iger'ın CEO koltuğuna veda ettiğini hatırlatalım. Şirket, Josh D’Amaro’nun 18 Mart 2026 itibarıyla CEO görevini devraldığını açıklamıştı. Iger ise Disney’de kıdemli danışman olarak yer almaya devam ediyor.