در میان توییت ها/ دهنوی: در شلوغی دنیا هنوز راهی هست که از کربلا می‌گذرد/ بقایی: عاشورا دعوتی همیشگی برای انتخاب میان حق و باطل، عزت و ذلت است/

Wait 5 sec.

شفقنا- در دنیای امروز، حضور در شبکه های مجازی به یکی از ابزارهای مهم ارتباطات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از مسئولان و صاحب‌نظران از این پلتفرم ها برای بیان دیدگاه‌ها، مواضع و تصمیمات خود استفاده می‌کنند. در این گزارش، تلاش کرده‌ایم تعدادی از توییت‌های روزانه آنان را گردآوری کنیم تا نگاهی دقیق‌تر به روندهای جاری ارائه دهیم.به گزارش شفقنا، برخی از توییت‌های امروز (چهارشنبه ۳ تیر ماه) را در ادامه می‌خوانید:پزشکیان: ایران و پاکستان در آرمان‌ها و امیدهای خود اشتراکات عمیقی دارندمسعود پزشکیان در صفحه ایکس نوشت: «ایران و پاکستان در آرمان‌ها و امیدهای خود اشتراکات عمیقی دارند. تلاش بی‌دریغ پاکستان برای گسترش صلح در منطقه ریشه در فرهنگ غنی این کشور دارد.در سفرم به پاکستان به منظور تقدیراز میانجیگری‌های پاکستان، درباره گسترش تعاملات با برادرانم آصف زرداری، شهباز شریف و عاصم منیر صحبت کردیم. » *******************************************************************************************************رضایی: ما تنگه هرمز را با مذاکره فتح نکرده‌ایم که اکنون با مذاکره واگذار کنیمابراهیم رضایی در صفحه ایکس نوشت: «برای دوستان منطقه‌ای خود احترام قائلیم و این را هم می‌دانیم که از آمریکا حساب می‌برند اما جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل است و تحت تاثیر دیگران قرار نمی‌گیرد. تنگه هرمز تا ابد ایرانی است، ما این تنگه را با مذاکره فتح نکرده‌ایم که اکنون با مذاکره واگذار کنیم، والسلام »  *******************************************************************************************************محمد سعید احدیان در صفحه ایکس نوشت:«اگر ترامپ و ونس و بسنت را راستگو می دانید پس چرا می گویید به آنها بی اعتماد هستید و اگر به آنها بی اعتماد هستید چرا حرف آنها را قبول و تبلیغ می کنید تا جبهه دشمن در این جنگ تاریخی تقویت شود؟.»*******************************************************************************************************غریب آبادی: نمی توانید با هیاهوی رسانه ای، سیاست “راه بینداز و جا بینداز” را پیش ببریدغریب آبادی در صفحه ایکس نوشت: «در سوییس هیچ نشستی با گروسی، علیرغم درخواست وی، برگزار نشد. هیچ برنامه ای نیز برای دسترسی به تاسیساتِ مورد حمله واقع شده و مواد هسته ای وجود ندارد. این مباحث صرفا در چارچوب توافق نهایی و در نتیجه اقدام عملی طرف مقابل در خاتمه تمامی تحریم ها و… بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد. نمی توانید با هیاهوی رسانه ای، سیاست “راه بینداز و جا بینداز” را پیش ببرید.»*******************************************************************************************************دهنوی: در شلوغی دنیا هنوز راهی هست که از کربلا می‌گذرد؛ راهِ آزادگی و ایستادن کنار حقسید محسن دهنوی در صفحه ایکس نوشت: « دست دل را به دامان حسین می‌سپارم…در شلوغی دنیا هنوز راهی هست که از کربلا می‌گذرد؛ راهِ آزادگی و ایستادن کنار حق.عاشورا فقط یک روز نیست، درسی است برای همیشه.تسلیت باد فرارسیدن عاشورای حسینی.»*******************************************************************************************************بقایی: عاشورا دعوتی همیشگی برای انتخاب میان حق و باطل، عزت و ذلت، ایستادگی و تسلیم استاسماعیل بقایی در صفحه ایکس نوشت: «عاشورا تنها روایت حماسه‌ای در گذشته نیست؛ دعوتی همیشگی برای انتخاب میان حق و باطل، عزت و ذلت، ایستادگی و تسلیم است. «یا لیتنی کنت معکم» اگر به عهد و عمل نینجامد، تنها حسرتی بر زبان خواهد بود؛ چرا که هر عصر و نسلی کربلایی دارد که مردان و زنان میدان صداقت را می‌طلبد.عزت‌طلبی و استقامت ایرانیان، مفهوم ایستادگی در برابر زور و رسوا کردن باطل را عمیق‌تر از همیشه در جان‌ها نشانده، شور و شعور حسینی را دو چندان کرده و نام حسین (ع) را به ذکر پیوسته‌مان تبدیل کرده است:چون دودمان ِآتش زرتشت، تا ابدخاموشی از تبار تو دور است، یا حسینما را چه جای شکوه و شیون، که گفته‌اند:«هر جا که قصه، قصه‌ی زور است، یا حسین»عبدالجبار کاکایی»*******************************************************************************************************غریب آبادی در صفحه ایکس نوشت: «کلُّ یومٍ عاشورا و کلُّ أرضٍ کربلاءامام شهید انقلاب، رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، عاشورا را درس فداکاری، دینداری، شجاعت، مواسات، قیام لله، محبت و عشق می‌دانستند؛ همان مکتبی که ملت ایران را، پشت سر حسین زمان، در انقلاب اسلامی به صحنه آورد.تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد.»*******************************************************************************************************اصلی‌ترین پیام عاشورا به روایت خضریانعلی خضریان در صفحه ایکس نوشت: «اصلی‌ترین پیام عاشورا همان پاسخ امام حسین علیه‌السلام به ابن زیاد است که ایشان را بین تسلیم شدن یا جنگیدن مخیر کرده بود و امام فرمود: «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة»؛ یعنی پیروان حسین(ع) محال است تَن به ذلت دهند و هرگز زیر بار ظلم و تحقیر نمی‌روند؛ حتی اگر هزینه آن جان‌فشانی باشد. »*******************************************************************************************************سید احسان خاندوزی در صفحه ایکس نوشت: «یادگار شب‌عاشورای غرورانگیز پارسال، “ای ایران بخوانِ” آقای شجاع وشهیدمان بودو یادگار ایام عاشورایی امسال، تجلی گفتمان حسینیِ ایشان در مردم مبعوث شده ایران:شکر‌ِنعمت نعمت‌ات افزون کندکفر‌ نعمت از کف‌ات بیرون کند »  *******************************************************************************************************ابطحی: این تهاجم بی سابقه علیه تفاهمنامه احیانا به قطع شدن نان دانی تحریم مربوط نمی شود کهمحمد علی ابطحی در صفحه ایکس نوشت: « نزدیک‌ده سال تحریم نفتی داشتیمتراستی ها برای دور زدن تحریم خیلی خوردند تا پول اندکی نفت را به خزانه وارد کنند.کشور هایی که تحریم را رعایت نکردند نفت ما را از لحاظ قیمت سگ خور کردند وارزان خریدند.حالا اولین بار است که بعد از تفاهمنامه اخیر قرار است نفت را به قیمت بفروشند و پولش بدون واسطه در جیب مردم.این تهاجم بی سابقه علیه تفاهمنامه احیانا به قطع شدن این نان دانی مربوط نمیشود که.»*******************************************************************************************************نوشته در میان توییت ها/ دهنوی: در شلوغی دنیا هنوز راهی هست که از کربلا می‌گذرد/ بقایی: عاشورا دعوتی همیشگی برای انتخاب میان حق و باطل، عزت و ذلت است/ اولین بار در خبرگزاری بین‌المللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیت‌الله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.