شفقنا- در دنیای امروز، حضور در شبکه های مجازی به یکی از ابزارهای مهم ارتباطات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است؛ بهگونهای که بسیاری از مسئولان و صاحبنظران از این پلتفرم ها برای بیان دیدگاهها، مواضع و تصمیمات خود استفاده میکنند. در این گزارش، تلاش کردهایم تعدادی از توییتهای روزانه آنان را گردآوری کنیم تا نگاهی دقیقتر به روندهای جاری ارائه دهیم.به گزارش شفقنا، برخی از توییتهای امروز (دوشنبه ۱ تیر ماه) را در ادامه میخوانید:عارف: جبهه دیپلماسی ایران با تکیه بر عقلانیت، عزت و اقتدار، گامی بلند در جهت منافع ملی برداشتمحمد رضا عارف در صفحه ایکس نوشت: «جبهه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر عقلانیت، عزت و اقتدار، گامی بلند در جهت منافع ملی برداشت. تقدیر از تیم مذاکرهکننده که با ایستادگی حکیمانه، نشان داد «دیپلماسی مقتدرانه» و «مقاومت هوشمندانه» دو بال یک راهبرد برای اعتلا و ثبات ایران عزیز هستند. » *******************************************************************************************************محمودی: لازم است پارادایم پاسخ دهنده را به تعیین کننده تغییر دهیمسید مرتضی محمودی در صفحه ایکس نوشت: «نتیجه رفتارهای بعضاً منفعلانه مذاکره کنندگان از شروع مذاکرات تا کنون باعث شده تا ما دوباره برای دشمن #پیش_بینی_پذیر باشیم.یعنی او فهمیده که در برابر نقض عهدهای فراوان، از ما واکنش مناسب و قدرتمندی دریافت نخواهد کرد.لازم است پارادایم پاسخ دهنده را به تعیین کننده تغییر دهیم. » او در توییت دیگری نوشت: قطعاً تمام کسانی که درتعطیلی ۴ماهه #صحن_مجلس نقش داشته اند، باید در پیشگاه خداوند و مردم عزیز ایران پاسخگو باشند.اگرچه تا امروز پیگیری این حق مردم از طریق مکاتبه و مذاکره نتیجه نداده ، لکن هفته آینده اقدام عملی در برابر رویکرد #تمامیت_خواه و پادگانی آقایان صورت خواهد گرفت.*******************************************************************************************************اسماعیلی: توقف حملات وحشیانه به لبنان پیش شرط مذاکرات بود نه بخشی از فرایند مذاکرهمحمد مهدی اسماعیلی در صفحه ایکس نوشت: «در چارچوب مذاکرات فعلی، به هیچ عنوان نباید وارد گفتگوهای منطقهای با آمریکا شد.توقف حملات وحشیانه به لبنان پیش شرط مذاکرات بود نه بخشی از فرایند مذاکره. این همان #برجام۲ بود که #دولت_عبرت با مقاومت #امام_شهید انقلاب موفق به انجام آن نشد. » او در توییت دیگری نوشت: فشار جمهوری اسلامی ایران و برقراری آتش بس در لبنان، دست آورد خوبی برای کشورمان بود. *******************************************************************************************************محسنی اژه ای: گاهی برخی افراد، بیتوجهی میکنند و سخنانی بر زبان میرانند که دشمن را خیالاتی میکندغلامحسین محسنی اژه ای در صفحه ایکس نوشت:«چه کسی میخواهد به آمریکا که دشمن آشکار ماست اعتماد کند؟همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، تعدادی از مسئولین، دلسوزانه و با حُسننظر و مبتنی بر تشخیصی که در ارتباط با مصالح نظام و نحوه مقابله با دشمن آمریکایی داشتند، شیوه مذاکره را برگزیدند.یقین داریم که صراط مستقیم، همان تبعیت محض از رهبری معظم انقلاب است.باید بدانیم که ایشان چه نظری دارند و چه چیزی موجب رضایت ایشان است. نکند آنجا که نظر ما منطبق با نظر ولیفقیه است، بر آن نظر، اصرار ورزیم و آنجا که امرِ ولیفقیه را قبول نداریم، طور دیگری رفتار کنیم.این امر به هیچوجه به معنای تسلیم در برابر امریکا نیست. متأسفانه گاهی برخی افراد، بیتوجهی میکنند و سخنانی بر زبان میرانند که دشمن را خیالاتی میکند و دشمن در توهم وجود اختلاف و انشقاق در داخل کشور فرومیرود.»او در توییت دیگری نوشت: «دشمن و اذناب او، از اتحاد و انسجام ملت ایران، کلافه شدهاند و درصدد مخدوش کردن این وحدت مقدس هستند. گاهی برخی افراد از روی غفلت حرفهایی میزنند که بدونتردید این حرفها دشمن را خوشحال میکند و مورد سوءاستفاده او قرار میگیرد.آفرین و صد آفرین بر اشخاصی که وقتی دیدند عدهای در صدد سوءبرداشت از پیام رهبر معظم انقلاب هستند، آمدند و گفتند که کلام رهبری فصلالخطاب است. آفرین و صد آفرین بر کسانی که حتی اگر نظرشان مخالف نظر ولیفقیه باشد، نظر خود را کنار میگذارند و نظر رهبری را نصبالعین میکنند.» *******************************************************************************************************خضریان: پروژه برجام یک پروژه ناکافی بودعلی خضریان در صفحه ایکس نوشت: «اگر نگوییم پروژه برجام یک پروژه خطرناک بوده است، حداقل باید بگوییم یک پروژه ناکافی بود. و در جهان پسابرجام که این تجربه را داریم، در تفاهمنامه اخیر نیز همچنان بخشی از رگههای ناکافی بودن و پروژهای که میتواند کشور را دچار مشکلات عدیده کند، وجود دارد.»*******************************************************************************************************زیدآبادی: مجلس متخصصان!احمد زیدآبادی در صفحه ایکس نوشت: «شیخ محمدتقی #مصباح_یزدی معتقد بود که وجود #مجلس شورای اسلامی با وضعیت و کیفیت جاری در جمهوریاسلامی، مخرب است و باید به جای آن جمعی از منتخبان صنوف و گروههای مختلف حرفهای کشور، تحت عنوان مجلس متخصصان شکل گیرد و به رهبر نظام مشورت کارشناسی دهد.حالا که مجلس به این روز افتاده است آیا پیروان آقای مصباح در مجلس، حاضرند به نظر مراد و مرجع فکری و عقیدتی خود تن در دهند و به شکلگیری چنین مجلسی کمک کند؟»*******************************************************************************************************سخنگوی قوه قضاییه در صفحه ایکس نوشت: « عملکرد پنج ساله عدلیه:بیش از هزار پرونده کثیرالشاکی بررسی آسیبشناسی و همچنین رسیدگی به پروندههای کثیرالشاکی ۳۰ درصد افزایش یافته و ورودی پروندههای کثیرالشاکی نیز کاهش یافته است.در این دوره، ۲۸ هزار و ۷۴۷ پرونده با بیش از ۱۰ نفر شاکی رسیدگی شده است.»*******************************************************************************************************واکنش ضرغامی به عملکرد بیرانوند در بازی ایران با بلژیک؛ نمایش غرورانگیز ایران در قلب امریکا!سید عزت الله ضرغامی با هشتگ میناب ۱۶۸ در صفحه ایکس نوشت: «نمایش غرورانگیز #ایراندر قلب #امریکا!معجزهی #مقاومت،عقلانیت،اقتدار و مظلومیت. »*******************************************************************************************************ناصر کنعانی در صفحه ایکس نوشت: «برغم کارشکنیهای مغرضانه آمريکا برای تیم ملی فوتبال ایران، دیشب نه فقط بازیکنان ما در وسط زمین، بلکه تماشاگران ما در سکوها نیز غیرت ایرانی و دینی خود را ثابت کردند. هم دفاع کردند و هم حمله.ملت ایران اراده کند، هر تنگه ای را خواهد بست، چه تنگه هرمز، چه دهان گشاد گزافه گویان را! »******************************************************************************************************* مالک شریعتی در صفحه ایکس نوشت: «روح شهید “علیرضا تنگسیری” شادبه امید موفقیت بیشتر تیم ملی فوتبال ایرانو ناکامی آمریکاییها در اذیت فوتبالیستهای ایرانی »*******************************************************************************************************موسوی: ایران خواهان «بهترین و صمیمانه ترین» روابط با هر ۱۵ همسایه خود استسید عباس موسوی در صفحه ایکس نوشت: «#سیاست_همسایگی یک کلان-راهبرد (Grand Strategy) در سیاست خارجی #جمهوری_اسلامی_ایران است. ایران خواهان «بهترین و صمیمانه ترین» روابط با هر ۱۵ همسایه خود است. در این میان #جمهوری_اسلامی_پاکستان جایگاه ویژه ای در میان همسایگان ایران پیدا کرده است که قابل تسرّی به سایر همسایگان است » *******************************************************************************************************نوشته در میان توییت ها/ تقدیر از بازی تیم ملی فوتبال مقابل بلژیک تا یادآوری مفاد برجام! اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.