شفقنا- رئیسکل بانک مرکزی نتایج مذاکرات سوئیس درباره آزادسازی داراییها و تحریم نفتی را اعلام کرد.عبدالناصر همتی رئیسکل بانک مرکزی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم و در پاسخ به این سؤال که «مذاکرات سوئیس چطور پیش رفت؟»، اظهار داشت: کلاً مباحث در چارچوب تفاهم 14بندی پیچیدگیهای زیادی دارد و این بار هم گفتگوها فشرده و سخت بود ولی نتیجه براساس اهداف تعیینشده هیئت ایرانی پیش رفت.آقای همتی در پاسخ به این سؤال که «درمورد منابع مسدودی بانک مرکزی چهتصمیمی اتخاذ شد؟»، گفت: یکی از موارد پیچیده همین موضوع است، خوشبختانه پیشرفت قابلتوجهی حاصل شد و براساس تفاهم دوحه یادداشتهای لازم در این دور مذاکرات امضا شد. انشاءالله طی روزهای آینده بهتدریج استفاده از منابع براساس شرایطی و نیز با تصمیم و دستورالعمل بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد.خبرنگار تسنیم پرسید: درمورد صادرات نفت و پتروشیمی چهنتیجهای گرفته شد؟رئیسکل بانک مرکزی پاسخ داد: بر اساس بند 11 تفاهمنامه ایران و آمریکا معافیت (Waiver) باید صادر میشد که مقرر شد توسط اوفک عملیاتی شود، البته صادرات نفت ما هماکنون درجریان است ولی از این پس بدون هزینههای جانبی تحریم خواهد بود. نوشته نتایج مذاکرات سوئیس درباره آزادسازی داراییها و تحریم نفتی از زبان رئیس کل بانک مرکزی اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.