Hacıbektaş’ta Muharrem Bereketi: Devlet Erkanı ve Vatandaşlar Aynı Lokma Sofrasında Buluştu

Wait 5 sec.

Türk-İslam dünyasının önemli inanç ve kültür merkezlerinden Hacıbektaş, Muharrem ayının manevi atmosferini yansıtan anlamlı bir programa ev sahipliği yaptı. Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkanı Dr. Devlet Bahçeli’nin liderliğinde ve şahsi girişimleriyle inşa edilen Hacıbektaş Horasan Erenleri Dergâhı Cemevi’nde düzenlenen “Muharrem Ayı Oruç Açma ve Lokma Paylaşımı Programı”, devlet erkanı, protokol üyeleri ve vatandaşları aynı sofrada buluşturdu.Türkiye Uzlaşı ve Toplumsal Kalkınma Vakfı (TUTKAV) tarafından organize edilen program, birlik, beraberlik ve kardeşlik mesajlarının öne çıktığı anlamlı bir buluşmaya sahne oldu. Muharrem ayının manevi ikliminde gerçekleştirilen etkinlikte, oruçlar birlikte açıldı, dualar edildi ve lokmalar paylaşıldı.Devlet Erkanı Hacıbektaş’ta BuluştuPrograma İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Nevşehir Valisi Hüseyin Kök, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Belgin Uygur, MHP Genel Başkan Yardımcısı Yaşar Yıldırım, MHP Grup Başkanvekili ve Nevşehir Milletvekili Prof. Dr. Filiz Kılıç, AK Parti Nevşehir Milletvekili Süleyman Özgün, AK Parti Kırşehir Milletvekili Necmettin Erkan, Avanos Belediye Başkanı Mustafa Kenan Sarıtaş, Nevşehir İl Genel Meclis Başkanı Serkan Feralan, AK Parti Nevşehir İl Başkanı Muhammed Feyzi Aygün, MHP Nevşehir İl Başkanı Adnan Doğu, il ve ilçe protokolü, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda vatandaş katıldı.Bakan Çiftçi: “Bu Toprakların En Büyük Emaneti Kardeşliktir”Muharrem Ayı Oruç Açma ve Lokma Paylaşımı Programı'na katılan İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Hacıbektaş ziyaretine ilişkin yaptığı değerlendirmede birlik, beraberlik ve kardeşlik vurgusu yaptı.Nevşehir programının son durağının Hacıbektaş olduğunu belirten Bakan Çiftçi, Hacı Bektaş-ı Veli Türbesi'ni ziyaret ederek dua ettiklerini, ardından Horasan Erenleri Dergâhı Cemevi'nde düzenlenen iftar programında vatandaşlarla aynı sofrayı paylaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade etti.Muharrem ayının taşıdığı manevi anlamlara dikkat çeken Çiftçi, "Kerbelâ'nın hüznünü yüreğimizde hissettiğimiz Muharrem; dayanışmanın, kardeşliğin, adaletin ve sabrın erdemini bizlere hatırlatan müstesna bir aydır." dedi.Anadolu'nun manevi mimarlarının bıraktığı mirasa vurgu yapan Bakan Çiftçi, "Anadolu'nun mayasını yoğuran Horasan erenlerinin, Hacı Bektaş-ı Veli'nin ve bu toprakların irfan geleneğinin bizlere bıraktığı en büyük emanet; ayrılığı değil kardeşliği, ötekileştirmeyi değil muhabbeti, sen-ben demeyi değil 'biz' olmayı tercih etmektir." ifadelerini kullandı.Türkiye'nin farklılıklarıyla güçlü bir millet olduğunun altını çizen Çiftçi, "Bu aziz vatan; Alevisiyle, Sünnisiyle, Türküyle, Kürtüyle, Arabıyla, Çerkeziyle aynı bayrağın gölgesinde kader birliği yapmış büyük bir milletin yurdudur." dedi.Programın düzenlenmesinde emeği geçenlere ve kendilerini samimiyetle karşılayan vatandaşlara teşekkür eden Bakan Çiftçi, "Gönül sofralarını bizlere açan, samimiyetleri ve muhabbetleriyle bu güzel buluşmaya anlam katan tüm canlarımıza teşekkür ediyorum. Cenab-ı Hak; bu kadim toprakların mayası olan birlik, muhabbet ve kardeşlik ruhunu nesiller boyu muhafaza eylesin." sözleriyle konuşmasını tamamladı.Vali Kök’ten Birlik ve Kardeşlik MesajıProgramda konuşan Nevşehir Valisi Hüseyin Kök, Muharrem ayının sabır, paylaşma, dayanışma ve kardeşlik duygularının en yoğun yaşandığı dönemlerden biri olduğunu belirterek, Kerbela'nın insanlığa bıraktığı en büyük mirasın adalet, merhamet ve kardeşlik olduğunu vurguladı.Vali Kök, “Toplumsal huzur ve beraberliğimizin güçlenmesi, farklılıklarımızı bir zenginlik olarak görerek ortak değerler etrafında kenetlenmemizle mümkündür. Aynı sofranın etrafında buluşmamız, aynı lokmayı paylaşmamız ve aynı dualarda bir araya gelmemiz kardeşlik ruhunun en güzel göstergesidir” dedi.AK Parti İl Başkanı Aygün: “Kardeşlik Duyguları Güçlendi”Programda yer alan AK Parti Nevşehir İl Başkanı Muhammed Feyzi Aygün de Hacıbektaş ziyaretine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.Aygün, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ve Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ile birlikte Hacıbektaş’ı ziyaret ederek Hünkâr Hacı Bektaş Veli Hazretleri’nin huzurunda dualar ettiklerini belirterek, Muharrem Ayı Oruç Açma ve Lokma Paylaşımı Programı’nda vatandaşlarla bir araya gelmenin mutluluğunu yaşadıklarını ifade etti.Aygün, “Birlik ve beraberliğimizin pekiştiği, kardeşlik duygularının güçlendiği bu anlamlı programın hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum” dedi. Aynı Lokma Sofrasında Buluşmanın BereketiDuaların edilmesi ve oruçların açılmasının ardından katılımcılar hep birlikte lokmalarını paylaştı. Hacıbektaş’ta gerçekleşen program, farklı kesimleri aynı sofrada buluşturarak birlik, dirlik ve toplumsal dayanışma mesajlarının güçlü şekilde verilmesine vesile oldu.Katılımcılar, Horasan Erenleri Dergâhı Cemevi’nin manevi atmosferinde gerçekleşen programın, kardeşlik ve toplumsal uzlaşı adına önemli bir buluşma olduğunu ifade ederek organizasyonda emeği geçenlere teşekkür etti.