شفقنا-«جی دی ونس»، معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در سوئیس گفت:«ما سازوکاری برای باز نگه داشتن تنگه هرمز و جلوگیری از تشدید تنش و گشودن آتش ایجاد کردیم.»به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، ونس مدعی شد: «ایرانیها موافقت کردهاند که بازرسان بینالمللی را به کشورشان دعوت کنند. این گام بسیار مهمی است.»وی ادعا کرد: «ما در مذاکرات هستهای پیشرفت داشتهایم، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.»معاون ترامپ تصریح کرد: «مذاکرات فنی در طول هفته ادامه خواهد داشت و ما مبنای خوبی برای توافق نهایی گذاشتهایم.»ونس اظهار داشت: «ما در حال ایجاد مکانیسمی برای مینزدایی از تنگه هرمز هستیم.»این مسئول ارشد آمریکایی تصریح کرد: «مذاکرات بورگن اشتوک علیرغم برخی شکایات ادامه یافت و ما پیشرفتهایی داشتیم، ما امیدواریم به توافق نهایی و حل و فصل دائمی برسیم و بر استقبال از پیشرفت حاصل شده تمرکز میکنیم.»وی گفت: «مذاکرات با بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی امروز در بورگنستاک آغاز میشود.»معاون ترامپ عنوان کرد: «ما سازوکار کاهش تنش درباره لبنان ایجاد کردهایم تا از تشدید تنشها جلوگیری کنیم، اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما در چارچوب سازوکاری برای جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل، ما میخواهیم همزمان از امنیت اسرائیل و حاکمیت لبنان محافظت کنیم و ایران باید حزبالله را مهار کند، ونس: وضعیت لبنان مورد بحث مداوم خواهد بود«ونس اظهار داشت: «گزارشهای نادرستی در مورد داراییهای ایران وجود دارد، ما خواهان تدوین سازوکاری هستیم که تضمین کند این پولها به ایرانیها کمک خواهد کرد و برای تامین مالی تروریسم هزینه نخواهد شد، ما با قطریها به سازوکاری درباره این پولهای بلوکه شده دست یافتیم.»وی گفت: «هیات ایرانی علیرغم اظهارات علنی مبنی بر خروج از مذاکرات، میز گفتوگوها در سوئیس را ترک نکردند.»معاون رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد:«واشنگتن و تهران در مذاکرات سوئیس، پایههای محکمی برای توافق نهایی صلح بنا نهادند.»نوشته ادعای معاون ترامپ: «هیات ایرانی میز مذاکره را ترک نکرد/ ایران با ورود بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی موافقت کرد» اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.