شفقنا-شبکه آمریکایی سیانان به نقل از منبعی آگاه مدعی باز بودن تنگه هرمز شد.به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، شبکه سیانان به نقل از منبعی دیپلماتیک اعلام کرد: «اجرای یادداشت تفاهم آتشبس میان تهران و واشنگتن به مسیر درست خود بازگشته و تنگه هرمز برای کشتیرانی باز است.»این در حالی است که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو روز پیش با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: «با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و نقض تعهدات ایالات متحده آمریکا در برقراری آتشبس، تنگه هرمز بر روی تمامی شناورها بسته است.»در این اطلاعیه تأکید شده است: «تنگه هرمز همچنان بسته است و شناورها از نزدیک شدن به این منطقه خودداری کنند؛ در غیر این صورت، مسئولیت هرگونه مخاطره و تبعات امنیتی احتمالی بر عهده خود آنها خواهد بود.» نوشته ادعای شبکه سیانان: «تنگه هرمز باز است» اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.