فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، اعلام کرد که نیروهای آن کشور به دستور دونالد ترامپ و در واکنش به حمله تازه ایران به یک نفتکش تجاری در نزدیکی تنگه هرمز، چندین هدف را در ایران بمباران کردهاند. به گفته سنتکام، زیرساختهای نظارتی و ارتباطی نظامی، مواضع پدافند هوایی، انبارهای پهپاد و تواناییهای مینگذاری ایران هدف قرار گرفتهاند. همزمان، رسانههای ایران از اصابت چند پرتابه در سیریک و قشم و شنیدهشدن صدای انفجار در بندرلنگه و بندر کنگ خبر دادهاند. صداوسیما همچنین گزارش داد که نیروی دریایی سپاه با چند شناور در جنوب تنگه هرمز برخورد کرده و عملیاتی احتمالی برای عبور آنها با هماهنگی نیروهای آمریکایی متوقف شده است.