شفقنا- مارکو روبیو در بدو ورود به نشست خلیج فارس اصرار کرده است که. تنگه هرمز رایگان خواهد بودبه گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفته است که هیچ کشوری، از جمله ایران، اجازه دریافت عوارض برای کشتیرانی در تنگه هرمز را نخواهد داشت.درحالیکه روبیو تلاش میکند تا به متحدان ایالات متحده در خلیج فارس اطمینان دهد که واشنگتن در مذاکرات صلح با تهران موضع قاطعی خواهد گرفت مدعی شد: هیچ کشوری از جمله ایران حق ندارد از کشتیها در تنگه هرمز عوارض دریافت کند.روبیو قرار است با متحدان خلیج فارس دیدار کند تا به آنها اطمینان دهد که ایالات متحده همچنان به امنیت آنها متعهد است و توافق آتشبس ۶۰ روزه که هفته گذشته با ایران منعقد شد، تهران را جسورتر نخواهد کرد.روبیو روز سهشنبه با ورود به ابوظبی گفت که ایالات متحده آزادی کشتیرانی را از طریق تنگه هرمز تضمین خواهد کرد و هیچ کشوری اجازه دریافت عوارض در آنجا را نخواهد داشت، کاری که ایران گفته است حق انجام آن را دارد.روبیو گفت: «این یک آبراه بینالمللی است. هیچ کشوری اجازه ندارد در یک آبراه بینالمللی عوارض یا هزینه دریافت کند. این قانون بینالمللی موجود است. در آبراههای بینالمللی در سراسر جهان اینگونه است و ما انتظار داریم که اینجا نیز اینگونه باشد.»این خبر را در گاردین ببینیدنوشته ادعای وزیر خارجه آمریکا: هیچ کشوری نمیتواند از تنگه هرمز عوارض دریافت کند اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.