شفقنا- اسلام آباد از آغاز مذاکرات فنی آمریکا و ایران از هفته آینده خبر داد.به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس24 نوشت: پاکستان میگوید مذاکرات فنی که اسلامآباد میانجیگری آن را بین ایالات متحده و ایران بر عهده داشته، قرار است هفته آینده از سر گرفته شود.طاهر اندرابی، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، در اسلامآباد به خبرنگاران گفت: «مذاکرات هفته آینده، گمان میکنم سهشنبه، از سر گرفته خواهد شد.» او افزود که دوشنبه یا چهارشنبه آینده نیز تاریخهای احتمالی شروع مذاکرات هستند، اما جزئیاتی در مورد مکان مذاکرات ارائه نکرد.همچنین وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: ایالات متحده و ایران توافق کردهاند که برای جلوگیری از حوادث و سوءتفاهمها، یک خط ارتباطی مستقیم ایجاد کنند. اندرابی گفت: بیانیه مشترک منتشر شده توسط کشورهای میانجی، پاکستان و قطر، شامل تشکیل یک خط ارتباطی و همچنین یک واحد کاهش تنش است.سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: ایران و آمریکا بر سر پنج نکته توافق کردهاند. یکی از آنها ایجاد کمیته عالی نظارت سیاسی برای میانجیگری است. مذاکرهکنندگان ارشد به طور منظم به کمیته عالی گزارش خواهند داد و گروههای کاری متمرکز بر هستهای، تحریمها و نظارت و حل اختلاف را برای اجرای مؤثر تفاهمنامه (اسلامآباد) رهبری خواهند کرد.”اندرابی گفت: «سوم، این توافق بر اساس نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی صلح در ۶۰ روز حاصل شده است و چهارم، ایجاد یک خط ارتباطی بین طرفین برای جلوگیری از حادثه و سوءتفاهم با هدف عبور ایمن کشتیهای تجاری از تنگه هرمز است؛ و پنجم، ایجاد یک هسته کاهش تنش بین طرفین – ایالات متحده، ایران، دولت لبنان و میانجیگران – این امر را تسهیل خواهد کرد.»نوشته پاکستان: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته میشود/ ایجاد یک خط ارتباط میان دو کشور اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.