ט' בתמוז תשפ"ו 24.06.26, 6:08משרד האוקיינוסים והדיג של דרום קוריאה הודיע כי ארבעה כלי שיט המופעלים על ידי חברות ספנות מקומיות הצליחו לחצות בבטחה את מצר הורמוז, והם מפליגים כעת לעבר יעדיהם הסופיים. מהלך זה מהווה המשך ישיר למגמת היציאה ההדרגתית של כלי שיט מהאזור, בעקבות חתימת מזכר ההבנות ומזעור המתיחות הביטחונית בנתיב השיט האסטרטגי.על פי הודעת המשרד בסיאול, על סיפונן של ארבע הספינות נמצאים 26 אנשי צוות דרום-קוריאנים. מבחינת מסלולי ההפלגה, אחת הספינות עושה כעת את דרכה חזרה לנמלי הבית בקוריאה הדרומית, בעוד ששלוש הספינות האחרות מפליגות ליעדים במדינות שלישיות.