شفقنا- در دنیای امروز، حضور در شبکه های مجازی به یکی از ابزارهای مهم ارتباطات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است؛ بهگونهای که بسیاری از مسئولان و صاحبنظران از این پلتفرم ها برای بیان دیدگاهها، مواضع و تصمیمات خود استفاده میکنند. در این گزارش، تلاش کردهایم تعدادی از توییتهای روزانه آنان را گردآوری کنیم تا نگاهی دقیقتر به روندهای جاری ارائه دهیم.به گزارش شفقنا، برخی از توییتهای امروز (شنبه 6 تیر ماه) را در ادامه میخوانید:رضایی: پاسخ نقض هر بند از تفاهمنامه، سریع و کوبنده خواهد بودمحسن رضایی در صفحه ایکس نوشت: « آمریکا با حمایت از اقدامات نیروی نیابتی خود در منطقه، بند اول تفاهمنامه و با ادامه تنشآفرینی در تنگه هرمز، بند پنجم را نقض کرده است. پاسخ نقض هر بند از تفاهمنامه، سریع و کوبنده خواهد بود.» *******************************************************************************************************ربیعی: نشاندن یک لبخند بر لب مردم از هر جایگاهی یک پیروزی استعلی ربیعی در صفحه ایکس نوشت: «در میان صداهای ناموزون، دلخراش و انسجام شکن، با خودم فکر کردم کاش اینها و هر کسی در هر عرصهای مثل رضاییان از خود بپرسند برای دلخوشی و آرامش مردم چه میتوانند بکنند. همانطور که سربازان وطن از جان و دل برای این مردم جنگیدند.نشاندن یک لبخند بر لب مردم از هر جایگاهی یک پیروزی است. »*******************************************************************************************************یوسف پزشکیان: خدا پیروزی بیقید و شرط هیچکسی را تضمین نکرده استیوسف پزشکیان در صفحه ایکس نوشت: «خدا پیروزی بیقید و شرط هیچکسی را تضمین نکرده است. ما هم استثنا نیستیم. در یک سال گذشته به برکت وحدت و از خودگذشتگی که داشتیم، اجازه نداد دشمن بر ما غلبه کند. حالا اگر برگردیم رحمت خدا هم برمیگردد. سرنوشت ما دست خودمان است. »*******************************************************************************************************سید عزت الله ضرغامی در صفحه ایکس نوشت:«با همهی بدرفتاریها، کارشکنیها، بدشانسیها (آفساید، پنالتی، VAR و … ) راه #قله را گم نکردید.شما معنای #صعود را عوض کردید و نمایندهی شایستهی #ایران سربلند بودید.آفرین بر شما!.»*******************************************************************************************************سید عباس صالحی در صفحه ایکس نوشت: «تیم ملی فوتبال ایران صعود ملی و جهانی یافته است، در غیرت و حمیت و میهن دوستی و ارایه بازی حرفهای با تمامی بدرفتاری دشمن، شرایط سخت تردد، امکانات اندک در بازیهای تدارکاتی، شرایط جنگی کشور و…به ایران و ایرانی عزت و غرور بخشیدید، قدردان و دستبوس تکتکتان هستم.»*******************************************************************************************************کنعانی: فرزندان ایران در تیم ملی غیرتمندانه جنگیدندناصر کنعانی در صفحه ایکس نوشت: «هرچه دولت آمریکا در میزبانی کم گذاشت و با سياسی کردن ورزش، تیم ملی فوتبال ایران را در تنگنا قرار داد، فرزندان ایران در تیم ملی غیرتمندانه جنگیدند.آفرین بر آنان!نتیجه حضور ایران در جام جهانی فوتبال تا این مرحله:ایران 3آمریکا 0» *******************************************************************************************************خضریان: افزایش نرخ ارز را به جنگ مرتبط نکنیمعلی خضریان در صفحه ایکس نوشت: «مسأله اقتصاد جنگ نبود؛ وضعیت فعلی آثار و تبعات آزادسازی نرخ ارزی است که آقایان در دیماه انجام دادند.دولت در بودجه سال ۱۴۰۵ به صورت غیررسمی جهت تأمین منابع خود، متوسط نرخ ارز یعنی تا پایان ۶ ماهه اول را ۲۰۰ هزار در نظر گرفته است؛ لذا افزایش نرخ ارز را به جنگ مرتبط نکنیم. »*******************************************************************************************************دولت های فاقد اراده راهبردی پیش از نسخهنویسی برای ایران، معنای استقلال را تمرین کننداحمد نادری در صفحه ایکس نوشت: «بیانیه شورای همکاری خلیج فارس درباره امنیت منطقه، وقتی اعضایش امنیت خود را به پایگاههای آمریکایی سپردهاند، بیش از آنکه موضعی مستقل باشد، بازنشر ادبیات واشنگتن استدولتهایی که نفت دارند اما اراده راهبردی ندارند، بهتر است پیش از نسخهنویسی برای ایران، معنای استقلال را تمرین کنند »*******************************************************************************************************نبویان: منتظر تحقق شروط و واکنش شفاف و پشیمان کنندهی مسئولان مذاکرات نسبت به نقض تفاهم هستیمسید محمود نبویان در صفحه ایکس نوشت: « ضمن تشکر از سپاه قهرمان ما به خاطر پاسخ به تجاوز دیشب رژیم امریکا و در نتیجه نقض بند یک تفاهمنامه، مطابق بند ۱۳ قبل از عمل به بندهای۱،۴،۵،۱۰،۱۱هیچ مذاکرهای نسبت به سایر بندها نباید آغاز شود.منتظر تحقق شروط و واکنش شفاف و پشیمان کنندهی مسئولان مذاکرات نسبت به نقض تفاهم هستیم.»*******************************************************************************************************ابراهیم رضایی در صفحه ایکس نوشت: «قرار بود که این هفته صحن مجلس بازگشایی شود اما باز هم گویا برخی اصرار دارند که یک رکن مهم حکمرانی به وظیفه اصلی خود یعنی قانونگذاری عمل نکند، متاسفم. عاملان و بانیان پاسخگو باشند. »*******************************************************************************************************سید عباس موسوی در صفحه ایکس نوشت: «در حالیکه «رژیم» انواع تحرکات نظامی، امنیتی و شناختی خود را ضد کشورمان تشدید کرده و جنگ را به فضای مجازی کشانده و بدنبال آشوب و ضربه تروریستی و نظامی است تا ورق را برگرداند، شناسایی و نابودی #شبکه_نفوذ و #خط_تفرقه در داخل (از هر جناح و جریانی که باشند) از واجبات است!»*******************************************************************************************************غریبآبادی: سردشت قربانی بمبهای شیمیایی و استانداردهای دوگانه غرب بودغریب آبادی در صفحه ایکس نوشت: « سردشت فقط قربانی بمبهای شیمیایی نبود؛ قربانی استانداردهای دوگانه و سکوت در برابر کشورهایی (بویژه آلمان، آمریکا، انگلستان، هلند) بود که رژیم صدام را به این سلاح های غیرانسانی مسلح کردند و سپس، چشم بر رنج هزاران قربانی بستند. مسئولیت عاملان این جنایت را با جدیت پیگیری می کنیم.» *******************************************************************************************************نوشته در میان توییت ها/ محسن رضایی: پاسخ نقض هر بند از تفاهمنامه، سریع و کوبنده خواهد بود/ خضریان: افزایش نرخ ارز را به جنگ مرتبط نکنیم/ پیام هایی برای تیم ملی فوتبال ایران اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.