Το "μνημόνιο του Ισλαμαμπάντ" που υπογράφηκε από τις ΗΠΑ και το Ιράν δέχθηκε το τελευταίο 24ωρο ένα διπλό και πιθανότατα μοιραίο πλήγμα.Το πρώτο σκέλος του πλήγματος ήταν η επανάληψη των στρατιωτικών ενεργειών στον Περσικό Κόλπο, με τις αμερικανικές δυνάμεις να βομβαρδίζουν κατά τη διάρκεια της νύχτας εκτοξευτήρες πυραύλων και λοιπές στρατιωτικές εγκαταστάσεις στο νότιο Ιράν, σε απάντηση προς την προηγηθείσα την Πέμπτη εκτόξευση βλήματος (προφανώς, αλλά δίχως ανάληψη ευθύνης, από ιρανικής πλευράς) εναντίον εμπορικού πλοίου το οποίο κινούνταν δίχως "συντονισμό" με τις αρχές της Τεχεράνης, όπως τον αξιώνει η τελευταία μετά τη συνυπογραφή του μνημονίου. Σε κάθε περίπτωση, η διέλευση σκαφών από το Στενό του Χορμούζ έχει αρχίσει από την Πέμπτη να μειώνεται σημαντικά, ενώ οι επιθέσεις με drones που επακολούθησαν εναντίον στόχων στο Μπαχρέιν, καθώς και πλοίου στον χώρο των HAE προοιωνίζονται τα χειρότερα.