י"ב בתמוז תשפ"ו 27.06.26, 22:36שר התפוצות עמיחי שיקלי בירך על הסכם המסגרת שנחתם בין ישראל ללבנון בתיווך ארצות הברית, וכינה אותו "הישג דיפלומטי ומדיני משמעותי" ו"מכת מוות לחיזבאללה". לדבריו, ההסכם מבטא מציאות חדשה שבה עתידה של לבנון נתון בידי ממשלתה הריבונית, ונולד "מתוך עוצמה" בעקבות לחימת צה"ל.שיקלי הוסיף כי ישראל תמשיך להחזיק בשטחים השולטים על הקו הצהוב, לרבות מוצב הבופור, וכי כל עוד חיזבאללה לא יפורק מנשקו, תמשיך ישראל להחזיק באזור חיץ ביטחוני עם חופש פעולה להסרת איומים. הוא בירך את שגריר ישראל בארה"ב יחיאל לייטר ואת מזכיר המדינה מרקו רוביו על תרומתם לקידום ההסכם, תחת הנהגתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.