شفقنا- دبیرکل حزبالله لبنان در سخنرانی در مجلس مرکزی عاشورایی، با قدردانی از ایران اعلام کرد حزبالله با تکیه بر حمایت تهران قدرت خود را افزایش داده و توانسته پروژه اسرائیل برای پایان دادن به موجودیت این جنبش را ناکام بگذارد.به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی، شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان در سخنرانی خود در مجلس مرکزی عاشورایی اعلام کرد که حزبالله همچنان به توافق طائف و قانون اساسی لبنان پایبند است و تجربه این جنبش یکی از مهمترین تجربهها در تعامل با دیگران است.وی در عین حال گفت برخی کسانی که در لبنان ادعای وطندوستی دارند، برای حذف دیگران دست به کشتار و جنایت زدهاند.شیخ نعیم قاسم تأکید کرد لبنان اکنون در مرحلهای جدید از تاریخ خود، از نظر مقاومت، ارتش، مردم و آینده کشور قرار دارد و این مرحله، مرحله شکستن پروژه اسرائیل است.به گفته او، پس از تمام تلاشهای اسرائیل در دو یا سه سال گذشته، اکنون میتوان گفت پروژهای که برای نابودی حزبالله طراحی شده بود، شکست خورده است. وی افزود طرحی گسترده برای پایان دادن به حزبالله در ابعاد نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و انسانی وجود داشت و هدف آن حذف کامل حزبالله و متحدانش در چارچوب پروژه «اسرائیل بزرگ» بود.دبیرکل حزبالله ادامه داد دشمنان برای بازگشت و تلاش دوباره به زمان طولانی نیاز دارند و باید دید آیا اصلاً قادر به این کار خواهند بود یا نه. او تأکید کرد اگر مقاومت در میدان حضور نداشت و اگر فداکاری رزمندگان، شهدا، مجروحان، اسرا و خانوادههای آنان نبود، شکستن پروژه اسرائیلی ممکن نمیشد.وی همچنین گفت اگر مقاومت در میدان سقوط میکرد، اسرائیل یک گام در مسیر تحقق پروژه خود برای نابودی حزبالله و پیشبرد طرح «اسرائیل بزرگ» پیش میرفت. به گفته او، اسرائیل در میدان توان تحمل و تحقق اهداف خود را ندارد، حتی اگر زمان طولانی بگذرد.شیخ نعیم قاسم تصریح کرد تنها تضمین واقعی برای آزادسازی سرزمین، استقلال و حاکمیت لبنان «مقاومت» است و منظور از مقاومت تنها حزبالله نیست، بلکه هر فردی است که در برابر اشغالگری مقاومت کند. او تأکید کرد برای تحقق این هدف باید همه در کنار هم باشند؛ ارتش، مردم، مقاومت و همه اقشار جامعه.وی همچنین گفت به حزبالله گفته شده بود آمریکا ضامن توافق ۲۷ نوامبر است، اما واشنگتن بعداً از این تعهد شانه خالی کرد و اعلام کرد ضامن نبوده است. به گفته او، این مسئله نشان داد که میان آمریکا و اسرائیل توافقی وجود داشته تا فشارها بر مقاومت ادامه یابد و بنابراین آمریکا نمیتواند ضامن قابل اعتمادی باشد.دبیرکل حزبالله تأکید کرد برای مقاومت تنها یک ضامن وجود دارد و آن قدرت خود مقاومت است؛ قدرتی که بر ایمان، اراده و توانایی بنا شده است.او با اشاره به تحولات میدانی گفت حزبالله ۱۵ ماه صبر کرد، اما این صبر به معنای عقبنشینی نبود، بلکه بخشی از میدان و مرحلهای برای آمادهسازی و آمادگی به شمار میرفت.قاسم افزود زمانی که مقاومت تشخیص داد لحظه مناسب فرا رسیده است، در دوم مارس وارد نبرد شد و از مرحله صبر به مرحله رویارویی نظامی گذار کرد؛ زیرا شرایط و زمان را برای این اقدام مناسب دانست.وی در ادامه تصریح کرد حزبالله با اتکا به ایران وارد نبرد شد و با این اتکا توانست قدرت خود را افزایش دهد. او از ایران قدردانی کرد و گفت تهران از شریفترین حامیان در جهان است.دبیرکل حزبالله همچنین تأکید کرد که انتخاب زمان نبرد، تصمیم برای ورود به آن و همه گامهایی که در این مسیر برداشته شد، در رسیدن به مرحله کنونی بسیار تعیینکننده بوده است.شیخ نعیم قاسم گفت آتشبس کنونی باید با گام بعدی یعنی عقبنشینی اسرائیل از خاک لبنان همراه شود. او تأکید کرد این عقبنشینی باید طبق جدول زمانی مشخص انجام گیرد و اسرائیل هیچ گزینهای جز خروج از اراضی لبنان ندارد.وی افزود اسرائیل نمیتواند حتی یک وجب از خاک لبنان را تحت هیچ عنوانی در اختیار داشته باشد و باید تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی متوقف شود و ارتش لبنان در مناطق مستقر گردد.شیخ نعیم قاسم در پایان خطاب به مقامات لبنانی گفت: از مقاومت و قدرت آن استفاده کنید، چرا که مقاومت برای این همکاری آماده است.منبع در آرتینوشته شیخ نعیم قاسم: با اتکا به ایران وارد نبرد شدیم و قدرت خود را افزایش دادیم اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.