نفتالی بنت: «اسرائیل دستگاه‌های استارلینک را به ایران قاچاق کرده است»

Wait 5 sec.

شفقنا-«نفتالی بنت»، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل امروز سه‌شنبه اذعان کرد: «اسرائیل دستگاه‌هایی برای دریافت خدمات اینترنتی «استارلینک» را به‌صورت قاچاق به ایران ارسال کرده بود تا به معترضان مخالف حکومت کمک کند اما کابینه نتانیاهو این طرح را ادامه نداد.»به گزارش شفقنا به نقل از عربی 21، بنت که در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی نخست‌وزیر اسرائیل بود، در جمع شرکت‌کنندگان در نشست سیاست بین‌الملل که توسط خبرگزاری (JNS) در قدس اشغالی برگزار شد، گفت: «من خرید و قاچاق ده‌ها هزار دستگاه گیرنده استارلینک به ایران» را آغاز کرده بودم؛ اقدامی که می‌توانست امکان ادامه دسترسی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را فراهم کند.»شرکت استارلینک متعلق به اسپیس‌ایکسِ ایلان ماسک، خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌دهد. پیش‌تر ایران، اسرائیل و آمریکا را متهم کرده بود که این دستگاه‌ها را برای تضعیف امنیت ملی ایران قاچاق می‌کنند.استارلینک مجوز فعالیت در ایران ندارد اما ایلان ماسک پیش‌تر گفته بود این خدمات در ایران نیز فعال است.نفتالی بنت گفت: هدف از این دستگاه‌ها این بوده است که معترضان بتوانند با یکدیگر هماهنگ شوند و برای سرنگونی حکومت ایران اقدام کنند.وی اظهار داشت: «متأسفانه کابینه فعلی اسرائیل که کارآمدی لازم را ندارد، این کار را متوقف کرد و زمانی که اعتراضات آغاز شد، آن زیرساخت آماده نبود.»دفتر بنیامین نتانیاهو به پرسش‌ها درباره اظهارات بنت پاسخی نداده است.منبع: عربی 21نوشته نفتالی بنت: «اسرائیل دستگاه‌های استارلینک را به ایران قاچاق کرده است» اولین بار در خبرگزاری بین‌المللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیت‌الله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.