Αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα έως και 1.000 ευρώ θα βρεθούν όσοι δεν υποβάλλουν εγκαίρως δήλωση για τη χρήση των ακινήτων τους ή υποβάλλουν ανακριβή στοιχεία στο νέο Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων, το οποίο αναμένεται να ενεργοποιηθεί έως τις αρχές Ιουλίου. Με τροπολογία που κατατέθηκε στο πολυνομοσχέδιο του Υπ. Οικονομικών εισάγεται ένα αυστηρό πλαίσιο υποχρεώσεων και κυρώσεων, με σκοπό να διασφαλιστεί ότι η Φορολογική Διοίκηση θα διαθέτει πλήρη και ακριβή εικόνα για την πραγματική χρήση των ακινήτων που θα της δίνει τη δυνατότητα να "μπλοκάρει" την παράνομη είσπραξη ενισχύσεων και επιδομάτων, όπως το επίδομα ενοικίου.