شفقنا- درحالیکه گرمایش جهانی بریتانیا را در نوردیده، بیش از ۷۰ هزار نوزاد در خانههای گرم زندگی میکنند.به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: طبق تحلیلهای جدید، از هر شش نوزاد در انگلستان، یک نفر در خانههای بیش از حد گرم زندگی میکند که باعث اختلال خواب و خطرات جدی برای سلامتی میشود. فدراسیون ملی مسکن (NHF) و موسسه مسکن رسمی (CIH) دریافتند که بیش از ۷۰ هزار نوزاد در خانههای بیش از حد گرم زندگی میکنند.این هفته یک هشدار قرمز نادر برای گرمای شدید در بخشهایی از انگلستان و ولز صادر شد و صدها مدرسه به دلیل پیشبینی رسیدن دما به سطوح بیسابقه، درهای خود را بستند.طبق تحلیل دادههای نظرسنجی مسکن انگلیسی، در مجموع، تخمین زده میشود که ۱.۶ میلیون کودک در خانههای بیش از حد گرم زندگی میکنند. این امر خطرات جدی برای سلامتی کودکان زیر پنج سال، به ویژه نوزادان، که کمتر قادر به تنظیم دمای بدن و مدیریت کمآبی بدن خود هستند، به همراه دارد.این امر خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) را در نوزادان افزایش میدهد، به همین دلیل به والدین توصیه میشود دمای اتاقها را بین ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتیگراد نگه دارند، کاری که انجام آن در طول موج گرما میتواند غیرممکن باشد.این خبر را در گاردین ببینیدنوشته یک گزارش: از هر شش نوزاد در انگلیس، یک نوزاد در خانههای بیش از حد گرم زندگی میکند اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.