شفقنا- رئیس هیئت مذاکرهکننده ایران به همراه وزیر امور خارجه با هدف گفتوگو درباره توسعه همکاریهای دوجانبه و بررسی مسائل راهبردی از جمله تنگه هرمز، عازم مسقط پایتخت عمان شدند.به گزارش شفقنا، محمدباقر قالیباف دقایقی پیش تهران را به مقصد مسقط ترک کرد تا در سفری رسمی با مقامات عالیرتبه عمان دیدار و گفتوگو کند.در جریان این سفر، قالیباف قرار است با هیثم بن طارق، سلطان عمان، دیدار کرده و درباره راههای ارتقای همکاریهای دوجانبه میان دو کشور و همچنین تشریک مساعی برای تثبیت ترتیبات ایرانی در اداره تنگه هرمز رایزنی کند.همچنین سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در این سفر قالیباف را همراهی میکند. حضور همزمان مقامات ارشد سیاسی و دیپلماتیک در این سفر نشاندهنده اهمیت موضوعات مورد بحث، بهویژه مسائل منطقهای و راهبردی، ارزیابی میشود.این سفر در حالی انجام میشود که تنگه هرمز بهعنوان یکی از مهمترین گذرگاههای انرژی جهان، همواره در کانون توجه تحولات سیاسی و اقتصادی منطقه قرار داشته و رایزنی درباره آن از اهمیت ویژهای برخوردار است.نوشته سفر قالیباف و عراقچی به عمان اولین بار در خبرگزاری بینالمللی شفقنا | خبرگزاری شیعیان، فتاوای آیتالله سیستانی و مرجعیت، آخرین اخبار ایران و جهان. پدیدار شد.