МАЊЕ ПРОТЕИНА ДУЖИ ЖИВОТ

Wait 5 sec.

 Ново истраживање објављено у часопису Cell Press Blue показало је да већи унос протеина није увек бољи: за многе одрасле особе које нису особито телесно активне мањи унос могао би придонијети здравијем старењу, чак и дужем животу. Након анализе више од 350 студија х на људима, мишевима и другим организмима, научници су утврдили да смањење уноса може побољшати метаболизам, променити начин на који ћелије реагују на хранљиве твари, смањити њихова оштећења и побољшати функционисање. Kористи зависе од старосног доба, здравственог стања и телесне активности.„Потпуно је јасно да протеини имају позитиван учинак на раст мишића и одговор организма на телесне вежбе код активних особа”, рекао је један од аутора студије Дадли Ламинг са Универзитета Висконсин-Медисон. „Будући да већина људи живи прилично седелачким начином живота, многи вероватно уносе више протеина него што им је заправо потребно, а то по сему судећи има негативне последице за здравље.”Неколико новијих истраживања на људима показало је да мањи унос може помоћи у смањењу телесне тежине и удела масног ткива и истовремено побољшати износ шећера у крви. Метаистраживање је, такође, показало да прекомеран унос метионина, изолеуцина и валина, аминокиселина од којих су грађени протеини, може повећати ризик од гојазности, упала и других болести повезаних са старењем. Исто тако друга истраживања упућују на то да већи унос протеина, нарочито у комбинацији с редовним телесним вежбањем може помоћи старијим особама у смањењу телесне тежине и мишићне масе.(Илустрација Unsplash)(Индекс)The post МАЊЕ ПРОТЕИНА ДУЖИ ЖИВОТ appeared first on Galaksija Nova.